hazenpad.reismee.nl

Georgia!

Gister reden we plotseling de grens over, naar Georgia. Voor we het wisten hadden we exit stempels vanTurkije en de binnenkomst stempel van Georgia in onze paspoorten. 'hè verdorie, ik moest mijn schoenen nog laten poetsen'. Dacht ik. Goya was zo gehecht geraakt aan Turkije. Maar nu we hier zijn, Wauw, wat een land. Zijn we wéér aangenaam verrast. We staan voor het Sheraton hotel in Batumi. Een kamer kost daar 200,- per nacht, Ha! laten we zeggen dat de camper zijn geld ruim heeft terug verdiend. Staan we hier in de sjiekste buurt, aan de boulevard bij de zwarte zee en slapen we voor 1 Lari (parkeer geld) per nacht in ons eigen kleine huisje. We hebben de man 10 Lari gegeven om ook tijdens onze wandeling door de stad op de auto te passen. En vooral op de fietsen. langzaam snuiven we dit nieuwe land op laten we het op ons inwerken. De nieuwe taal, het nieuwe schrift en de nieuwe mensen. Zouden we aan reizigers moeheid lijden dan gaf dit ons weer een nieuwe bom vol energie. De zon heeft de hele dag geschenen. We zijn weer uit de kou! Heerlijk.

Hélena

Hey Hélena hier.
Ik vond het nog wel een beetje eng hoor toen ik hoorde over de zware aardbevingen in Turkije. Maar gelukkig zijn we weer over de grens veilig in een land (hopelijk) zonder aardbevingen xxx zit nog steeds in jullie kastje Nana
P.S. een lekker warm dekentje zou wel fijn zijn ;p
P.P.S. kus van mama en ezelsoor papa.

Kathelijne

Ha lieve wereldreizigers, wat een mooie verhalen weer. Zo leuk om jullie op deze manier te volgen! Ik wil ook wel naar Georgie. Hier begint het inmiddels ook echt koud te worden. Nachtvorst en mist en grijze lucht. Maar ook weer Sint Maarten met heel kinderen aan de deur en heel veel snoep voor Moon en Gijs. Warme omhelzing van de hele familie.

Solko

Hee familie Haas!
Wat is het leuk om jullie mooie reisverhalen te kunnen volgen! En wat is het ook weer goed om te horen dat jullie zoveel fijne aardige en behulpzame mensen ontmoeten. Heel veel plezier en ik ben heel benieuwd wat Georgië zal brengen! Liefs,
Solko

wivica

Allerliefste ruige koele reisfamilie, als het hier mist is denk ik jullie te kunnen zien... daar, waar ook mijn overgrootvader heeft geleefd, zomer en winter. Om jullie te volgen moet ik maar poesie en fantasie tot hulp roepen. Jullie maken het nu echt waar. Trots op jullie, geniet van de kip. XXXX W.

Rozemarijn

Lieve Apen,
Wat fijn dat de reis zo voorspoedig gaat! We lezen veel van jullie verhalen en genieten een klein beetje mee. Ik keek naar foto's van jullie bij onze laatste picknick en mis jullie al wel, hoor.
xxxx

marga,rob en jeannette

hoi haasjes,

Wat leuk dat jullie nu in het land zijn wat ons hart gestolen heeft. Geniet ervan en we zijn benieuwd hoe jullie tiblisi vinden. Schrijf het waarschijnlijk verkeerd maar jullie begrijpen het wel.. Liefs van ons uit Turkye waar het nu hollands weertje is.

Martina

Wat een opluchting he om zo eenvoudig van het ene land in het andere land te belanden. Nieuwe taal waar je weer opnieuw aan de klanken moet wennen, en daarna iets te gaan verstaan.Geweldig.Aan de zwarte zee is het ook niet erg warm,6 gr. Heb je de verwarming al moeten gebruiken? Een kleine ruimte is snel op temperatuur. Kijk uit naar het volgende bericht en foto's.
Kus van Martina

Nico-ph

He hallo Maurice en aanverwanten.
Zo de rollen zijn nu omgedraaid .
Nu kan ik reactie,s plaatsen. :-)
Jullie zijn nu in Georgie.
Zitten jullie aan de kust of de bergen ingedoken?
Hier gaat alles zo z,n gangetje.
Oke tot snel maar weer .
Groetjes en een kwebbel van mij voor jullie allemaal Nico. :-)
P,s Kijk eens achter je. :-)

van maurice aan Rob

Haj JeuRob noach hastikke bedaunk voar se tip over sie heeeel goeieee en lekuru KONJAK die hiejjjj ovelal krijge kan.
Iek heb sowhat alluh merku opgedronken enzz ga nuh aan ze vodkaaa beginnu
Oleehe oleeeeheee wah zijn we tevreeh

Nath en Daan

Ha jullie leven nog! Weliswaar lam, maar ach, tegen de kou, oh nee, weer is beter. We zijn benieuwd naar de Georgië verhalen, hoor. Morgen hebben we een disco van jelles en Boyd met de klas van ariane, Ilse en Renske. In de hoeksteen. Kom je ook, Miro? Lfs Fam. Van de singel