hazenpad.reismee.nl

Iranier op de fiets voor een Haas.

Dinsdag 7 juni zat ik buiten, op een bankje voor de winkel. Er kwam een man aangefietst, helemaal uit Weesp. De man was al een keer eerder aan komen fietsen maar toen was ik gesloten. Vandaag was ik er wel, hij zag er vriendelijk uit en ik vroeg waar ik hem mee helpen kon. 'jij maakt van die geluksvogeltjes?' vroeg hij mij. 'Haasjes' zei ik. 'ja Haasjes die bedoel ik. Ik heb jou op tv gezien, ik vond het leuk en nu wil ik zo'n Haasje kopen voor jullie reis'. 'Ik geloof niet in die Haasjes maar wil er wel eentje'. Daar moest ik om lachen en wees hem op de kast met de Gelukshaasjes. Hij heeft er zorgvuldig een uitgekozen ( de leukste vond ik) en vroeg of hij mij nog advies mocht geven voor op reis. 'tuurlijk! heel graag zelfs' zei ik. 'ik kom uit Iran' zei de Iranier. 'en heb gezien wat jullie route is, Iran is heel mooie land en er zijn heel lieve mensen maar ga niet in de nacht rijden.' Kijk daar hebben we wat aan. Hij kan zelf niet meer terug naar Iran maar ik zal een wensje voor hem doen als we daar zijn. Buiten gaf ik hem een hand en keek hem na hoe hij met Haasje in tasje weg fietste. Lieve man.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!