hazenpad.reismee.nl

Van kust naar kou.

Duss we zaten lekker aan de warme kust.

Nu zitten we in de kou tussen de grotwoningen in Kapadokya.

We hebben de boot naar Cyprus niet genomen, de heen en weer tocht was te duur.

Dat zou ons dag- budget tot nul euro hebben gereduceerd voor de komende twee maanden.

28 oktober zijn wij aangekomen in Kizkalesi.

We zijn er meteen de warme zee ingedoken en met zijn vieren hebben we een overtocht gezwommen. Naar het fort in de zee. Zijn we toch op een eiland geweest.

Onze nieuwe plek was zo heerlijk dat we er perongeluk bijna een week zijn blijven staan.

Dat kwam ook mede door de leuke Nederlandse mensen die zo verstandig zijn geweest een appartement in Kizkalesi te kopen.

In deze week zijn we nog vier keer naar het fort gezwommen waar er nog prachtige mozaïek te zien is.

De eerste dag kwamen Wim en Jacobine bij ons langs.

Twee dagen later, toen we net wilde vertrekken naar een ander vreemdsoortig oord, nodigde Jaqueline ons uit om macaroni bij haar te komen eten.

Ze is nu in het bezit van de 18de Gelukshaas, we kregen van haar ook nog een citruspers en fijne tijdschriften om op het strand te lezen.

De volgende dag, toen we toch weer verder moesten, kwamen we Rob tegen en omdat we ook deze dag wilde vertrekken en dat niet hebben gedaan zijn we de dag erna bij Rob, Marga en Jeanette goulash gaan eten. Maar voor we bij hen aan tafel schoven hebben we een wijntje gedronken bij Wim en Jacobine. Het leek bijna wel of we weer thuis waren, super gezellig en heel erg leuk.

Rob is de volgende dag met Mories naar Mersin gereden, de grote stad in de buurt en daar kocht Mories een taartje om te delen met onze nieuwe vrienden, Marga en Jeanette hebben in de tussen tijd twee wassen voor ons gedaan en we zijn er heerlijk onder de douche geweest.

En daarom hebben zij nu de 19de gelukshaas!

Ooh ja en niet te vergeten de heerlijke reis verhalen van dit 3-tal.

29 oktober,

hebben wij een bezoekje gebracht aan de Hemel en de Hel.

Twee grotten in de buurt van Kizkalesi.

Van de Hel kreeg ik weke knieën, deze was zo diep dat het onmogelijk was er naar beneden te klimmen.

Ze hebben er een balkon boven gebouwd waar je op kan staan boven het diepe gat.

De Hemel is een enorme grot.

Om de Hemel te bereiken moesten we 445 traptreden afdalen tot diep in de berg, en natuurlijk ook weer beklimmen.

Voor het eerst in mijn leven heb ik een rivier boven mijn hoofd horen stromen, een grote ondergrondse rivier die uitmond in de zee.

Wij stonden in de grot en boven ons stroomde de rivier, een heel gek idee, gelukkig hadden we de hoofdlampjes van de jongens mee zodat we helemaal tot het einde van de grot konden lopen.

2 november,

zijn we uit Kizkalesi vertrokken en we hebben in Mersin naast het Lunapark geslapen.

Natuurlijk zijn we het Lunapark in gegaan, entree was 25 Lira cent per persoon. Dat kon wel van ons budget af. (10 euro cent p.p.).

Het leek wel of we terug in de tijd waren.

Dit Lunapark is echt nog mooi met ouderwetse attracties.

Jammer genoeg begon het ineens heel hard te regenen, net toen Mories met Goya en Miró in de achtbaan klaar zaten om te vertrekken.

Door de regen konden ze niet vertrekken maar in de plaats van een ritje in de achtbaan mochten ze in de botsautootjes.

Ik ben bij miró in het autootje gestapt. We hadden er een dolle pret. Botsautootjes zijn eigenlijk heel erg leuk.

Voor we naar het Lunapark gingen zijn we door de stad gelopen.

Mersin is een echte grote moderne stad.

Met sjieke winkels en heel veel verkeer.

We zijn naar de bakker terug gegaan waar Mories de dag ervoor een taartje had gekocht voor Rob en de vrouwen.

We kochten er 12 heerlijke koekjes en een nog heerlijker brood. Wat een goede bakker is dat zeg!

Ben je ooit in de buurt van Mersin, ga dan naar UN-ZE op Güvenevler Mah. 1913 sk. Altubas.

Apt.Alti No: 8/A Mersin.

3 november,

gister zijn we hier aangekomen in Kapadokya.

We hebben geslapen in Ürgüp.

Toen we hier aankwamen zijn we door het stadje gelopen en het was KOUD!!

jeetje zaten we daar diezelfde ochtend nog in 20 graden, nu is het hier 3.

In Ürgüp zijn we bij een antiek winkel binnen gegaan, ook om de kou te ontvluchten.

Dit is een van de leukste winkels die ik ooit ben binnen gelopen, deze man verkocht zoveel mooie oude dingen, je zou er dagen in kunnen rond snuffelden en je dan nog niet vervelen.

Goya en ik willen er morgen weer heen, om te kijken en misschien vinden we er wel een schat.

4 november,

vandaag zijn we door Kapadokya gereden.

Eerst naar Göreme, daarna naar Nevsehir en langs het wonderbaarlijke landschap terug naar Ürlüp.

Nu staan we in Göreme, het leukste plaatsje in de buurt.

We moeten ons schap zetten want we moeten door de kou.

We moeten verder naar het noorden, maar als we eenmaal in Iran zijn gaan we snel weer naar de kust.

Vandaag hebben we besloten eerst nog een bezoekje te brengen aan Georgië.

Wivica

He! Dank voor deze leuke bundel verhalen uit het geboorteland van de kerstman. Wist je dat ?
Alles in orde voor gerensoverschrijdende aktiviteiten daar? Koud daar?vergeet het maar en doe het warme weer aan!
Volgens Paulien had het gesneeuwd in Boston, ja. Hier is het eventjes heerlijk warm herfstweer. Georgie lijkt mij ver weg. Hoe zit het?Liefs en liefs, van de uit E.

Els

Wat leuk om dit allemaal te lezen....nostalgie voor mij, deze bijzondere plekken! En zo te horen hebben jullie het nog steeds naar de zin, fijn! Houden zo, geniet!!
Lieve groet van de familie Bouwmans-Brands-Servinus

Q

Claudia

Wat een ontzettend leuk reisverhaal. Dit Turkije klinkt als 1 van de leukste bestemmingen. Heel anders dan het Turkije van de toeristische massa.
Jullie hebben wel wat gemist aan het schoolfeest in de spot. Meerdere dames in Tirolerjurkjes en er viel zelfs een lederhose te spotten. Nee, Han was niet verkleed.

annemone

lieve familie
ik mis jullie wel maar ik vind het leuk dat jullie het naar je zin hebben
veel plerzier nog verder
dikke kussen van annemone

MARGA,ROB EN JEANNETTE

HOILIEVE ALLEMAAL,

LEUK OM JULLIE VERHALEN TE LEZEN, WIJ VONDEN HET HEEL BIJZONDER JULLIE TE ONTMOETEN. gENIET VAN ALLES EN WEES OOK VOORZICHTIG. bEN BENIEUWD HOE JULLIE GEORGIE VINDEN. LIEVE GROETJES VAN ONS

gewezen buuf

Hallo daar. Dikke jassen aan begrijp ik. Mooie foto's genieten hoor. Ben gewezen buuf winkel officieel dicht. Alles goedgegaan zijn nu de boel aan het slopen. Gekkehuis in de Kapelstraat. Dus je mist niks. Wacht alweer op het volgende verslag. Dikke x R